Петро Поврозник: “Грошей бракує, консерватизму вистачає” – ЕЛЕКТОРАТ

Петро Поврозник: “Грошей бракує, консерватизму вистачає”

На черговій сесії Тернопільської міської ради депутати підтримали запит свого колеги Петра Поврозника, пов’язаний зі зміною системи контролю за підготовкою шкіл міста до нового навчального року. Для освітянських проблем депутат Поврозник – людина не стороння, адже і сам працює у цій системі вже сорок сім років, з яких двадцять п’ять – очолює спеціалізовану школу №5 з поглибленим вивченням іноземних мов. Про суть запиту і про те, що він, а так буває нечасто, вже почав «працювати», розповідає сам автор новації:

« Знаєте, останнім часом наше суспільство активно позбавляється радянщини, але головно це стосується символічно-монументальних речей – демонтуємо пам’ятники, змінюємо назви вулиць, сіл і міст, викорінюємо терміни і таке інше. І це правильно. Але є й інший, багатьом непомітний бік радянського минулого, що його треба позбуватися – традиції… Одну з них я і мав на увазі, коли готував депутатський запит. У чому суть? Ще з часів Радянського Союзу, і зараз це повсюдно продовжується в Україні, готовність шкіл до 1-го вересня перевіряли в останні десять днів серпня – числа з 20-го починаючи… Збирались помпезні комісії і об’їжджали навчальні заклади. Скажете, так і має бути? Ні…

Бо надто мало часу залишалось, аби щось суттєво покращити у будь-якій школі до початку навчання дітей. Я ж не маю на увазі якісь елементарні роботи на кшталт – підфарбувати чи підштукатурити… А от якраз, щоб, як я кажу, «суттєво покращити» – потрібні гроші. Де їх взяти? Освіта фінансується з бюджету. А власне зміни до бюджету, як правило, вносяться у липні. А якщо навіть і у серпні, то до цього треба бути готовим. Бо саме через процес прийняття змін до бюджету Тернополя, школи, за якоїсь нагальної необхідності, можуть отримати додаткові кошти. Тому у запиті я і запропонував працівникам управління освіти і депутатам спільно проводити огляд навчальних закладів не наприкінці серпня, а саме у червні. І не пізніше… Визначити першочергові проблеми, оформити результати оглядів відповідними актами і підготувати реальні, конкретні пропозиції для сесії щодо фінансування нагальних шкільних потреб. Щиро вдячний колегам, що підтримали мене у цьому. Мало того, достеменно знаю, що, як то мовиться, процес пішов – депутати відвідують школи на своїх округах.

Зрештою, саме депутатам це насамперед і потрібно – вони зможуть з більшим розумінням шкільної ситуації голосувати за бюджет загалом чи за внесення певних змін до нього, зокрема. Хоча, попри певний позитив, дещо засмучує, що не всі керівники міського управління освіти з розумінням поставились до моєї пропозиції. На жаль, консерватизму в нашій системі вистачає… А чого зараз не вистачає школам? Зрозуміло, що у окремих закладів є специфічні проблеми. Наприклад, пожежні сигналізації чи протипожежна обробка горищ. Але не помилюсь, поставивши у загальний перелік комп’ютери і сучасний інвентар для майстерень і спортзалів. Повірте, абсолютно реально дивлюсь на ситуацію і розумію, що бюджет – не гумовий, економічна ситуація не дуже радісна і одним махом всі проблеми не вирішити. Але, якщо моя пропозиція допоможе бодай кільком школам – то вже добре… Бо освіта у нас, на жаль, поки що – аж ніяк не в пріоритеті…»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *