Паркування знову стане темою засідання Антикорупційної ради – ЕЛЕКТОРАТ

Паркування знову стане темою засідання Антикорупційної ради

На найближчому засіданні Антикорупційної ради при Київському міському голові буде розглянуто питання запобігання корупційним ризикам у сфері паркування в столиці. У тому числі буде розглянута можливість проведення пілотних проектів по запровадженню автоматизації паркування.

Таке рішення було прийнято на зустрічі робочої групи Антикорупційної ради 28 вересня.  У ході засідання робочої групи було обговорено питання запровадження у Києві інноваційної системи автоматизації паркування. Члени Антикорупційної  ради неодноразово зазначали у своїх виступах про те, що паркувальна сфера столиці залишається однією із найбільш корумпованих наряду з пайовою участю та земельними питаннями.

Як можливе вирішення проблеми корупції у паркуванні, експертами Антикорупційної ради та «РПР для Києва» були підготовані пропозиції до влади міста та керівництва КП «Київтранспарксервіс» з приводу підвищення прозорості та відкритості роботи у паркуванні. Центральним елементом у запропонованих змінах має стати запровадження автоматичної системи контролю паркувального простору (АСКПП). Це рішення дозволить позбутися основної причини корупції у сфері, а саме контакту людини, в даному випадку паркувальника, із великою кількістю неврахованої готівки.

З ідеєю погодилися і депутати Київради, і керівництво комунального підприємства.

На засіданні робочої групи детальний проект автоматизації паркувального простору презентував депутат Київради Георгій Ясинський.

«Автоматизована система контролю паркувального простору – це по суті, єдина база даних, платформа, яка дозволяє місту в єдиному центрі бачити всі оплати за паркування в режимі реального часу, всі накладення штрафів, регулювати тарифи в залежності від завантаженості. Мета – не заробити на киянах чи перетворити місто на парковку, а тарифами регулювати завантаженість на паркувальних майданчиках», –  розказав Георгій Ясинський.

 Однак активні дискусії виникли навколо питання, яким саме способом буде запроваджено АСКПП та хто, за які кошти буде це робити. Громадськість пропонує запровадити пілотний проект, у ході якого всі зацікавленні інвестори зможуть презентувати власні варіанти АСКПП, а кияни – на практиці перевірити та обрати найкомфортніший для себе варіант.

«Наша пропозиція полягає у тому, щоб передпроектні технічні умови до інвесторів для запровадження АСКПП ухвалювалися вже за результатами проведеного пілотного проекту. Потім на базі досвіду, отриманого у результаті пілотних проектів, доповненого комерційними умовами до інвесторів вже ухвалюються проекті пропозиції»,  – пояснила ідею громадськості Оксана Величко, член Антикорупційної ради.

Однак виявилося, що у діючих нормах існують певні обмеження для такої ініціативи. Так, на засіданні наголошувалося, що запропонований тримісячний строк пілотного проекту, як і сам формат пілотного проекту, порушують діючий порядок проведення інвестиційного конкурсу, на якому планується обрати інвестора.

Так само, для ефективного запровадження АСКПП потрібно змінити діюче законодавство та правила дорожнього руху

«Необхідно у законному руслі ввести штрафи за паркування на зелених зонах та у недозволених для цього місцях. Коли буде закон, тоді можна говорити про проведення тендерів, запровадження систем автоматизації та інше», – заявив представник Ліги підприємців транспортної інфраструктури.

На думку учасників обов’язковою умовою запровадження пілоту має бути відкритість інформації про стан паркувального господарства у Києві.

 «Необхідно забезпечити вичерпну прозорість та зрозумілість наявного активу міста у вигляді паркувального простору і всіх паркувальних майданчиків, які є у Києві. Це одна з базових умов для ефективного проведення пілотного проекту та інвестиційного конкурсу», – зазначив Петро Макаренко, член Антикорупційної ради.

У результаті обговорення, учасники засідання робочої групи прийняли рішення розглянути питання рекомендацій до передпроектних пропозицій (АСКПП), фінансових умов інвестиційного  конкурсу та вдосконалення законодавства у паркуванні на найближчому засіданні Антикорупційної ради при Київському міському голові.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *