Чернігівщина: окружна виборча комісія прийняла рішення, яке виходить за межі її повноважень – ЕЛЕКТОРАТ

Чернігівщина: окружна виборча комісія прийняла рішення, яке виходить за межі її повноважень

У п’ятницю, 10 червня, ОВК №206 під час чергового засідання прийняла рішення про “оголошення усного попередження” секретарю цієї комісії Сергію Соломасі. За таке рішення проголосувало 11 з 16 присутніх членів комісії, повідомляє сайт Електорат.

На початку засідання комісія затвердила порядок денний, що складався з трьох питань: 1. Права та обов’язки членів ОВК (прийняття присяги); 2. Реєстрація офіційних спосерігачів; 3. Порядок оплати праці членів виборчих комісій. Після розгляду всіх питань у комісії виник конфлікт у зв’язку з тим, що голова комісії Євгеній Артеменко  (БПП “Солідарність”) запропонував обговорити поведінку секретаря Сергія Соломахи (Радикальна партія Олега Ляшка). Конфлікт виник у зв’язку з участю секретаря у круглому столі, ініційованому Громадянською мережею ОПОРА в Чернігові. Деякі члени комісії, зокрема Ольга Мозгова (ВО “Батьківщина”) та Олександр Івашко (Радикальна партія Олега Ляшка) заперечували проти розгляду такого питання, оскільки після затвердження порядку денного питання до нього не вносяться, перед засіданням не було підготовлено ані проекту рішення, ані доповідної записки щодо необхідності обговорення та суті проблеми.

Однак більшість членів комісії проголосували за включення питання в порядок денний, після чого розгорілася гостра дискусія. Як повідомив Євгеній Артеменко, секретар комісії виявив бажання брати участь у круглому столі, однак голова не вбачав у цьому необхідності та не погодив такі дії. На його думку, неприпустимою була ситуація, коли Сергій Соломаха у робочі години комісії, не попередивши голову або заступника голови комісії, відлучився з приміщення ОВК, що призвело до складнощів у роботі та прийнятті документації від суб’єктів виборчого процесу. Позицію голови підтримали також його заступник Ірина Примера (ПП “Народний Фронт”) та інші члени комісії.

Раніше ОПОРА повідомляла, що відповідно до рішення ОВК від 1 червня голова, заступник та секретар комісії працюють на платній основі. Робота комісії ускладнилася у зв’язку з тим, що відповідно до Закону України “Про вибори народних депутатів України” та Порядку ведення діловодства у виборчих комісіях, затвердженим постановою ЦВК № 350 від 15.09.2012 року, “Документи та звернення, що надходять до виборчої комісії, мають право приймати голова комісії, заступник голови комісії, секретар або інший визначений комісією член комісії”. На момент, коли необхідно було прийняти документи від суб’єктів виборчого процесу нікого з керівного складу комісії не виявилося на робочому місці, а черговий член комісії Віталій Чернюк (об’єднання “Самопоміч”) не мав повноважень приймати документи, оскільки комісія не приймала відповідного рішення. Крім того він стверджував, що не мав доступу до кабінету, де знаходився журнал реєстрації.

За результатами тривалого обговорення, що супроводжувалося взаємними звинуваченнями та критикою було внесено кілька пропозицій щодо рішення з цього питання, зокрема, “взяти до уваги” цей факт та “оголосити усне попередження” секретарю комісії. Відтак, комісія постановила оголосити Сергію Соломасі “усне попередження” у зв’язку із його діями як секретаря ОВК.

ВІДЕО: Младена Качурець, Громадянська мережа ОПОРА

Голова комісії Євгеній Артеменко так пояснив свою позицію спостерігачеві ОПОРИ: “Те, що ви бачите, відбувається тут – відбувається повне ігнорування мене як голови: при будь-якій погоді хочу і йду. Я хотів на комісії, щоб людина зрозуміла: він не має права робити все, що хоче, от і все.”

Сергій Соломаха не голосував за це рішення і не погодився з результатом голосування.

ВІДЕО: Младена Качурець, Громадянська мережа ОПОРА

Варто зазначити, що відповідно до п. 3 ч. 9 ст. 36 Закону України “Про вибори народних депутатів України”, член виборчої комісії зобов’язаний виконувати рішення виборчої комісії та обов’язки, покладені на нього згідно з їх розподілом у комісії.

Водночас, статтею 31 Закону визначено повноваження окружних виборчих комісій, до яких не належить оголошення попереджень чи будь-яке інше дисциплінарне стягнення з членів цієї комісії. В той же час, частиною дев’ятою статті 37 Закону передбачено: У разі якщо голова, заступник голови або секретар виборчої комісії систематично не виконує покладені на нього обов’язки, відповідна окружна або дільнична виборча комісія може звернутися до виборчої комісії, яка її утворила, з мотивованим поданням про його заміну, якщо за це проголосувало не менше двох третин членів складу комісії. Систематичне невиконання членом комісії покладених на нього обов’язків відповідно до змісту п. 9 ч. 3 ст. 37 Закону має бути засвідчене не менш як двома рішеннями з цього приводу виборчої комісії, до складу якої він входить.

Таким чином, ОВК № 206 не мала законних підстав приймати рішення про оголошення усного попередження секретарю ОВК, тому, ймовірно, діяла з перевищенням своїх повноважень.

Варто зауважити, що відповідно до ч. 15 ст. 33 Закону “Про вибори народних депутатів України”, рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване виборчою комісією вищого рівня або визнане протиправним та скасоване судом. У такому випадку виборча комісія вищого рівня має право прийняти рішення по суті питання. Крім того, згідно з частиною 13 цієї ж статті, член виборчої комісії, який бере участь у її засіданні і не згоден з рішенням, прийнятим комісією, має право протягом двох днів після засідання, на якому було прийнято рішення, у письмовій формі висловити окрему думку, яка додається до протоколу відповідного засідання виборчої комісії і є його невід’ємною частиною.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *